Denge

Joined
17 September 2025
Messages
1
Selam Ben PrinceOfDeath,

Ortalama 1.5 yıldır aktif pk ve farm yapan bir oyuncu olarak denge ve dengesizlik bakımından bazı konuları ele almak isterim,

İtem Grubu için;

Uniq itemlerin +8-9 halleri aktif kullanıcı oranına göre çok düşük görünüyor, belki trina kısmında rebirth trinası getirerek divine yada holy sc mantığıyla yanmasını engelleyebilirsiniz ve item gb değeri dengesizliğini de engellemiş olursunuz.

Yani 100 tane asasin varsa +8 sherion kullanan 10 tane. Ve ya quest itemde ileri gidilebilmiş durumda değil +9 olmasa bile +8 reb vs olabilmeli.

RELIC özellikle ares sunucusunda Relic 25'e sahip oyuncu sayısı çok düşük, relic 25 için de bi tık işleri kolaylaştırmak gerekmiyor mu? yani evet bir maliyeti olsun ama basılabilir de olsun.
absürt bir maliyeti var. Farm ile karşılanabilecek veya upgrade ile karşılanabilecek seviyede değil. Malum GB piyasası da ortadayken ulaşılamaz oluyor.

ROF +2 +3, yine areste +3 DUAL ROF 3 yada 4 kişide, rof'a ulaşmak çok zor. Old rof tarafını beslemek yada old'dan orjinale geçiş konusunda bi tık desteklenmeli diye düşünüyorum.

Mid class itemlerin +10'a basılabilmesi noktasında mümkün kılınması normal ancak high class gerçek anlamda çok fark yarattığı için izin verilmemeli.

ELDER Armorlar --> Chitin +9'dan 350 hp fark yaratması dışında bi farkı yok, aşırı şekilde kırılıp basılabiliyor. Armor'un bir değeri kalmadı ele ayağa düşmeye başladı bu sizce 2-3 ay gibi bir süre içinde normal mi bilmiyorum hatta +9 falan basılmaya başlandı ki, shell +9 bile 1 deste set yok oyunda.

DROP, FARM ve CRAFT grubu için;

Elder dragon ve bone dragon timing'ini random yapsanız aktivite daha iyi olmaz mı? yani gündüz pk sında yada gece pk sında dragon kesildikten sonra kimse kalmıyor.
madem drobu hedefliyoruz o zaman saatler random olmalı ki 24 saat bir akış olsun. Kıymeti olsun son zamanlarda zaten çöp atıyor diyip dragona koşmayan bir sürü insan tanıyorum.

CRAFT itemlerde örneğin shell +1 yada shard, raptor +1 1m coin, kırmak 1m coin, belt neck craftları 2m isteri 3500 adet. hesaba vurunca pazar değerinin 2 yada 3 katına çıkıyor.
burada belki craft adetini cüzi rakamlara indirerek, no trade item olarak alınabilmeyi mümkün kılarsanız pk ya daha çok oyuncu dahil olabilir.
Biliyoruz ki ayda 10 adet ortalama dragon neck dağıtımı oluyor dolayısıyla çoğu oyuncuda neck olmadığı için %30 kayıpla pk ya çıkıyor ve dayanamadığı için job değiştiriyor yada bırakıyor vs.
burada da old dragon neck vb. bir craft yaratılabilir.

ESLANT FARM

Bu noktada 6 tane champ olması bence aşırı derecede piyasada yanmayan gb türemesine sebep oldu, gb değerli değil, item değerli değil, farm değerli değil. 30-40 cihaz ile bu işi yapanlar piyasayı belirliyor bu noktada da okeyiz ancak oyunda saatlerce pk atarak np kasmaya vs. çalışıyoruz NP ayrımı için bence 6lv champın +10-15m np ayrımı olmalı ve drop oranı cz ile aynı olmalı ki aktif pk playerlerinin afk zamanlarının bi anlamı ortaya çıksın ve NP kasmanın bir karşılığı olsun.

CZ FARM içerisinde de bence auto attack açmış kişilerden 100+ np değil de 10 np vs gelirse ST'nin önüne geçildiği gibi cz farmı desteklenebilir en kötü slot darlarlar ama darlayan np elde edemez ve pk yı bowl'a yönlendirebilirsiniz. (slot tanımlı değilse auto attack açan kişiye 5 dakika açamama bloğu koyulmalı ki kaçmak için kullanılamasın)

PK, HASAR, ORAN, ORANTI

Item artışı sebebiyle mageler 3k hasar veriyor, buna hiç bir mele dayanamaz.
Def boost ve elder setten sonra hasarları daha da artan mageler neredeyse ölmemeye başladılar bu noktada bence mp ve paper değilse hasarı %30-40 düşürülmeli. ki ortalama 8-12k hp li charların 3 magenin novasına ölmesi aşırı absürt.

Resistler, abi resistler istenildiği oranda çalışmıyor. Bu konuya bence gerçek anlamda bi el değmeli ki anti itemlere yönelim artsın.

Bence her job için boostlama yerine antilerin çalıştığı, anti def itemleri getirilebilir, dagger def, sword def vb. işte bunu haftanın 1 günü bf gibi içinde pk dönen drop oranının %0,1 oranıyla yapabilirsiniz. dayanım arttıkça pkda artacaktır.

Asaslar için kesinlikle bıçak fırlatma muadili bir skill getirilmeli diye düşünüyorum. Suikast her anlamda mümkün kılınabilir.

Warrior Job'u için bir öneride bulunamiyorum tek başına işlevsiz gibi göründüğünden insanların yönelimi daha çok bp ve mage'ya kaymış durumda.

Oyunun Mage PVP'sine dönüşmesi bence rehaveti azaltır.

Şimdilik görüş ve tavsiyelerim bunlar olacaktır.
(tek başına bireysel bir görüş değildir aslında bu bir toplumun aktif clanın genel şikayet ve çözüm arayışlarından türetilmiştir.)

PrinceOfDeath - Mustafa
TheGuardians - Ares

Sevgiler,
 

RUTHLESS

Staff member
Joined
9 October 2024
Messages
650
Selam Ben PrinceOfDeath,

Ortalama 1.5 yıldır aktif pk ve farm yapan bir oyuncu olarak denge ve dengesizlik bakımından bazı konuları ele almak isterim,

İtem Grubu için;

Uniq itemlerin +8-9 halleri aktif kullanıcı oranına göre çok düşük görünüyor, belki trina kısmında rebirth trinası getirerek divine yada holy sc mantığıyla yanmasını engelleyebilirsiniz ve item gb değeri dengesizliğini de engellemiş olursunuz.

Yani 100 tane asasin varsa +8 sherion kullanan 10 tane. Ve ya quest itemde ileri gidilebilmiş durumda değil +9 olmasa bile +8 reb vs olabilmeli.

RELIC özellikle ares sunucusunda Relic 25'e sahip oyuncu sayısı çok düşük, relic 25 için de bi tık işleri kolaylaştırmak gerekmiyor mu? yani evet bir maliyeti olsun ama basılabilir de olsun.
absürt bir maliyeti var. Farm ile karşılanabilecek veya upgrade ile karşılanabilecek seviyede değil. Malum GB piyasası da ortadayken ulaşılamaz oluyor.

ROF +2 +3, yine areste +3 DUAL ROF 3 yada 4 kişide, rof'a ulaşmak çok zor. Old rof tarafını beslemek yada old'dan orjinale geçiş konusunda bi tık desteklenmeli diye düşünüyorum.

Mid class itemlerin +10'a basılabilmesi noktasında mümkün kılınması normal ancak high class gerçek anlamda çok fark yarattığı için izin verilmemeli.

ELDER Armorlar --> Chitin +9'dan 350 hp fark yaratması dışında bi farkı yok, aşırı şekilde kırılıp basılabiliyor. Armor'un bir değeri kalmadı ele ayağa düşmeye başladı bu sizce 2-3 ay gibi bir süre içinde normal mi bilmiyorum hatta +9 falan basılmaya başlandı ki, shell +9 bile 1 deste set yok oyunda.

DROP, FARM ve CRAFT grubu için;

Elder dragon ve bone dragon timing'ini random yapsanız aktivite daha iyi olmaz mı? yani gündüz pk sında yada gece pk sında dragon kesildikten sonra kimse kalmıyor.
madem drobu hedefliyoruz o zaman saatler random olmalı ki 24 saat bir akış olsun. Kıymeti olsun son zamanlarda zaten çöp atıyor diyip dragona koşmayan bir sürü insan tanıyorum.

CRAFT itemlerde örneğin shell +1 yada shard, raptor +1 1m coin, kırmak 1m coin, belt neck craftları 2m isteri 3500 adet. hesaba vurunca pazar değerinin 2 yada 3 katına çıkıyor.
burada belki craft adetini cüzi rakamlara indirerek, no trade item olarak alınabilmeyi mümkün kılarsanız pk ya daha çok oyuncu dahil olabilir.
Biliyoruz ki ayda 10 adet ortalama dragon neck dağıtımı oluyor dolayısıyla çoğu oyuncuda neck olmadığı için %30 kayıpla pk ya çıkıyor ve dayanamadığı için job değiştiriyor yada bırakıyor vs.
burada da old dragon neck vb. bir craft yaratılabilir.

ESLANT FARM

Bu noktada 6 tane champ olması bence aşırı derecede piyasada yanmayan gb türemesine sebep oldu, gb değerli değil, item değerli değil, farm değerli değil. 30-40 cihaz ile bu işi yapanlar piyasayı belirliyor bu noktada da okeyiz ancak oyunda saatlerce pk atarak np kasmaya vs. çalışıyoruz NP ayrımı için bence 6lv champın +10-15m np ayrımı olmalı ve drop oranı cz ile aynı olmalı ki aktif pk playerlerinin afk zamanlarının bi anlamı ortaya çıksın ve NP kasmanın bir karşılığı olsun.

CZ FARM içerisinde de bence auto attack açmış kişilerden 100+ np değil de 10 np vs gelirse ST'nin önüne geçildiği gibi cz farmı desteklenebilir en kötü slot darlarlar ama darlayan np elde edemez ve pk yı bowl'a yönlendirebilirsiniz. (slot tanımlı değilse auto attack açan kişiye 5 dakika açamama bloğu koyulmalı ki kaçmak için kullanılamasın)

PK, HASAR, ORAN, ORANTI

Item artışı sebebiyle mageler 3k hasar veriyor, buna hiç bir mele dayanamaz.
Def boost ve elder setten sonra hasarları daha da artan mageler neredeyse ölmemeye başladılar bu noktada bence mp ve paper değilse hasarı %30-40 düşürülmeli. ki ortalama 8-12k hp li charların 3 magenin novasına ölmesi aşırı absürt.

Resistler, abi resistler istenildiği oranda çalışmıyor. Bu konuya bence gerçek anlamda bi el değmeli ki anti itemlere yönelim artsın.

Bence her job için boostlama yerine antilerin çalıştığı, anti def itemleri getirilebilir, dagger def, sword def vb. işte bunu haftanın 1 günü bf gibi içinde pk dönen drop oranının %0,1 oranıyla yapabilirsiniz. dayanım arttıkça pkda artacaktır.

Asaslar için kesinlikle bıçak fırlatma muadili bir skill getirilmeli diye düşünüyorum. Suikast her anlamda mümkün kılınabilir.

Warrior Job'u için bir öneride bulunamiyorum tek başına işlevsiz gibi göründüğünden insanların yönelimi daha çok bp ve mage'ya kaymış durumda.

Oyunun Mage PVP'sine dönüşmesi bence rehaveti azaltır.

Şimdilik görüş ve tavsiyelerim bunlar olacaktır.
(tek başına bireysel bir görüş değildir aslında bu bir toplumun aktif clanın genel şikayet ve çözüm arayışlarından türetilmiştir.)

PrinceOfDeath - Mustafa
TheGuardians - Ares

Sevgiler,
Merhaba,

Siz değerli oyuncularımızın geri bildirimleri bizler için önemlidir,

Belirtmiş olduğunuz birçok konu hakkında notlar alınmıştır,

İyi forumlar dileriz.
 

RUTHLESS

Staff member
Joined
9 October 2024
Messages
650
bence son 2 camp etkınlık npsi gibi gunluk gırıs npsi arttırılmalı 2m npsi olan charı alıp slotlara cokuyolar camlparın nepsi her gun 50 k arttırılmalı
Tekrardan merhaba,

Gündelik olarak kademeli artış gösteren sağ war point merkezli campler için notlarımız mevcuttur. Uygun görüldüğü taktirde getirilebilir.

İyi forumlar dileriz.
 
Top