Denge

Joined
17 September 2025
Messages
3
Selam Ben PrinceOfDeath,

Ortalama 1.5 yıldır aktif pk ve farm yapan bir oyuncu olarak denge ve dengesizlik bakımından bazı konuları ele almak isterim,

İtem Grubu için;

Uniq itemlerin +8-9 halleri aktif kullanıcı oranına göre çok düşük görünüyor, belki trina kısmında rebirth trinası getirerek divine yada holy sc mantığıyla yanmasını engelleyebilirsiniz ve item gb değeri dengesizliğini de engellemiş olursunuz.

Yani 100 tane asasin varsa +8 sherion kullanan 10 tane. Ve ya quest itemde ileri gidilebilmiş durumda değil +9 olmasa bile +8 reb vs olabilmeli.

RELIC özellikle ares sunucusunda Relic 25'e sahip oyuncu sayısı çok düşük, relic 25 için de bi tık işleri kolaylaştırmak gerekmiyor mu? yani evet bir maliyeti olsun ama basılabilir de olsun.
absürt bir maliyeti var. Farm ile karşılanabilecek veya upgrade ile karşılanabilecek seviyede değil. Malum GB piyasası da ortadayken ulaşılamaz oluyor.

ROF +2 +3, yine areste +3 DUAL ROF 3 yada 4 kişide, rof'a ulaşmak çok zor. Old rof tarafını beslemek yada old'dan orjinale geçiş konusunda bi tık desteklenmeli diye düşünüyorum.

Mid class itemlerin +10'a basılabilmesi noktasında mümkün kılınması normal ancak high class gerçek anlamda çok fark yarattığı için izin verilmemeli.

ELDER Armorlar --> Chitin +9'dan 350 hp fark yaratması dışında bi farkı yok, aşırı şekilde kırılıp basılabiliyor. Armor'un bir değeri kalmadı ele ayağa düşmeye başladı bu sizce 2-3 ay gibi bir süre içinde normal mi bilmiyorum hatta +9 falan basılmaya başlandı ki, shell +9 bile 1 deste set yok oyunda.

DROP, FARM ve CRAFT grubu için;

Elder dragon ve bone dragon timing'ini random yapsanız aktivite daha iyi olmaz mı? yani gündüz pk sında yada gece pk sında dragon kesildikten sonra kimse kalmıyor.
madem drobu hedefliyoruz o zaman saatler random olmalı ki 24 saat bir akış olsun. Kıymeti olsun son zamanlarda zaten çöp atıyor diyip dragona koşmayan bir sürü insan tanıyorum.

CRAFT itemlerde örneğin shell +1 yada shard, raptor +1 1m coin, kırmak 1m coin, belt neck craftları 2m isteri 3500 adet. hesaba vurunca pazar değerinin 2 yada 3 katına çıkıyor.
burada belki craft adetini cüzi rakamlara indirerek, no trade item olarak alınabilmeyi mümkün kılarsanız pk ya daha çok oyuncu dahil olabilir.
Biliyoruz ki ayda 10 adet ortalama dragon neck dağıtımı oluyor dolayısıyla çoğu oyuncuda neck olmadığı için %30 kayıpla pk ya çıkıyor ve dayanamadığı için job değiştiriyor yada bırakıyor vs.
burada da old dragon neck vb. bir craft yaratılabilir.

ESLANT FARM

Bu noktada 6 tane champ olması bence aşırı derecede piyasada yanmayan gb türemesine sebep oldu, gb değerli değil, item değerli değil, farm değerli değil. 30-40 cihaz ile bu işi yapanlar piyasayı belirliyor bu noktada da okeyiz ancak oyunda saatlerce pk atarak np kasmaya vs. çalışıyoruz NP ayrımı için bence 6lv champın +10-15m np ayrımı olmalı ve drop oranı cz ile aynı olmalı ki aktif pk playerlerinin afk zamanlarının bi anlamı ortaya çıksın ve NP kasmanın bir karşılığı olsun.

CZ FARM içerisinde de bence auto attack açmış kişilerden 100+ np değil de 10 np vs gelirse ST'nin önüne geçildiği gibi cz farmı desteklenebilir en kötü slot darlarlar ama darlayan np elde edemez ve pk yı bowl'a yönlendirebilirsiniz. (slot tanımlı değilse auto attack açan kişiye 5 dakika açamama bloğu koyulmalı ki kaçmak için kullanılamasın)

PK, HASAR, ORAN, ORANTI

Item artışı sebebiyle mageler 3k hasar veriyor, buna hiç bir mele dayanamaz.
Def boost ve elder setten sonra hasarları daha da artan mageler neredeyse ölmemeye başladılar bu noktada bence mp ve paper değilse hasarı %30-40 düşürülmeli. ki ortalama 8-12k hp li charların 3 magenin novasına ölmesi aşırı absürt.

Resistler, abi resistler istenildiği oranda çalışmıyor. Bu konuya bence gerçek anlamda bi el değmeli ki anti itemlere yönelim artsın.

Bence her job için boostlama yerine antilerin çalıştığı, anti def itemleri getirilebilir, dagger def, sword def vb. işte bunu haftanın 1 günü bf gibi içinde pk dönen drop oranının %0,1 oranıyla yapabilirsiniz. dayanım arttıkça pkda artacaktır.

Asaslar için kesinlikle bıçak fırlatma muadili bir skill getirilmeli diye düşünüyorum. Suikast her anlamda mümkün kılınabilir.

Warrior Job'u için bir öneride bulunamiyorum tek başına işlevsiz gibi göründüğünden insanların yönelimi daha çok bp ve mage'ya kaymış durumda.

Oyunun Mage PVP'sine dönüşmesi bence rehaveti azaltır.

Şimdilik görüş ve tavsiyelerim bunlar olacaktır.
(tek başına bireysel bir görüş değildir aslında bu bir toplumun aktif clanın genel şikayet ve çözüm arayışlarından türetilmiştir.)

PrinceOfDeath - Mustafa
TheGuardians - Ares

Sevgiler,
 

RUTHLESS

Staff member
Joined
9 October 2024
Messages
655
Selam Ben PrinceOfDeath,

Ortalama 1.5 yıldır aktif pk ve farm yapan bir oyuncu olarak denge ve dengesizlik bakımından bazı konuları ele almak isterim,

İtem Grubu için;

Uniq itemlerin +8-9 halleri aktif kullanıcı oranına göre çok düşük görünüyor, belki trina kısmında rebirth trinası getirerek divine yada holy sc mantığıyla yanmasını engelleyebilirsiniz ve item gb değeri dengesizliğini de engellemiş olursunuz.

Yani 100 tane asasin varsa +8 sherion kullanan 10 tane. Ve ya quest itemde ileri gidilebilmiş durumda değil +9 olmasa bile +8 reb vs olabilmeli.

RELIC özellikle ares sunucusunda Relic 25'e sahip oyuncu sayısı çok düşük, relic 25 için de bi tık işleri kolaylaştırmak gerekmiyor mu? yani evet bir maliyeti olsun ama basılabilir de olsun.
absürt bir maliyeti var. Farm ile karşılanabilecek veya upgrade ile karşılanabilecek seviyede değil. Malum GB piyasası da ortadayken ulaşılamaz oluyor.

ROF +2 +3, yine areste +3 DUAL ROF 3 yada 4 kişide, rof'a ulaşmak çok zor. Old rof tarafını beslemek yada old'dan orjinale geçiş konusunda bi tık desteklenmeli diye düşünüyorum.

Mid class itemlerin +10'a basılabilmesi noktasında mümkün kılınması normal ancak high class gerçek anlamda çok fark yarattığı için izin verilmemeli.

ELDER Armorlar --> Chitin +9'dan 350 hp fark yaratması dışında bi farkı yok, aşırı şekilde kırılıp basılabiliyor. Armor'un bir değeri kalmadı ele ayağa düşmeye başladı bu sizce 2-3 ay gibi bir süre içinde normal mi bilmiyorum hatta +9 falan basılmaya başlandı ki, shell +9 bile 1 deste set yok oyunda.

DROP, FARM ve CRAFT grubu için;

Elder dragon ve bone dragon timing'ini random yapsanız aktivite daha iyi olmaz mı? yani gündüz pk sında yada gece pk sında dragon kesildikten sonra kimse kalmıyor.
madem drobu hedefliyoruz o zaman saatler random olmalı ki 24 saat bir akış olsun. Kıymeti olsun son zamanlarda zaten çöp atıyor diyip dragona koşmayan bir sürü insan tanıyorum.

CRAFT itemlerde örneğin shell +1 yada shard, raptor +1 1m coin, kırmak 1m coin, belt neck craftları 2m isteri 3500 adet. hesaba vurunca pazar değerinin 2 yada 3 katına çıkıyor.
burada belki craft adetini cüzi rakamlara indirerek, no trade item olarak alınabilmeyi mümkün kılarsanız pk ya daha çok oyuncu dahil olabilir.
Biliyoruz ki ayda 10 adet ortalama dragon neck dağıtımı oluyor dolayısıyla çoğu oyuncuda neck olmadığı için %30 kayıpla pk ya çıkıyor ve dayanamadığı için job değiştiriyor yada bırakıyor vs.
burada da old dragon neck vb. bir craft yaratılabilir.

ESLANT FARM

Bu noktada 6 tane champ olması bence aşırı derecede piyasada yanmayan gb türemesine sebep oldu, gb değerli değil, item değerli değil, farm değerli değil. 30-40 cihaz ile bu işi yapanlar piyasayı belirliyor bu noktada da okeyiz ancak oyunda saatlerce pk atarak np kasmaya vs. çalışıyoruz NP ayrımı için bence 6lv champın +10-15m np ayrımı olmalı ve drop oranı cz ile aynı olmalı ki aktif pk playerlerinin afk zamanlarının bi anlamı ortaya çıksın ve NP kasmanın bir karşılığı olsun.

CZ FARM içerisinde de bence auto attack açmış kişilerden 100+ np değil de 10 np vs gelirse ST'nin önüne geçildiği gibi cz farmı desteklenebilir en kötü slot darlarlar ama darlayan np elde edemez ve pk yı bowl'a yönlendirebilirsiniz. (slot tanımlı değilse auto attack açan kişiye 5 dakika açamama bloğu koyulmalı ki kaçmak için kullanılamasın)

PK, HASAR, ORAN, ORANTI

Item artışı sebebiyle mageler 3k hasar veriyor, buna hiç bir mele dayanamaz.
Def boost ve elder setten sonra hasarları daha da artan mageler neredeyse ölmemeye başladılar bu noktada bence mp ve paper değilse hasarı %30-40 düşürülmeli. ki ortalama 8-12k hp li charların 3 magenin novasına ölmesi aşırı absürt.

Resistler, abi resistler istenildiği oranda çalışmıyor. Bu konuya bence gerçek anlamda bi el değmeli ki anti itemlere yönelim artsın.

Bence her job için boostlama yerine antilerin çalıştığı, anti def itemleri getirilebilir, dagger def, sword def vb. işte bunu haftanın 1 günü bf gibi içinde pk dönen drop oranının %0,1 oranıyla yapabilirsiniz. dayanım arttıkça pkda artacaktır.

Asaslar için kesinlikle bıçak fırlatma muadili bir skill getirilmeli diye düşünüyorum. Suikast her anlamda mümkün kılınabilir.

Warrior Job'u için bir öneride bulunamiyorum tek başına işlevsiz gibi göründüğünden insanların yönelimi daha çok bp ve mage'ya kaymış durumda.

Oyunun Mage PVP'sine dönüşmesi bence rehaveti azaltır.

Şimdilik görüş ve tavsiyelerim bunlar olacaktır.
(tek başına bireysel bir görüş değildir aslında bu bir toplumun aktif clanın genel şikayet ve çözüm arayışlarından türetilmiştir.)

PrinceOfDeath - Mustafa
TheGuardians - Ares

Sevgiler,
Merhaba,

Siz değerli oyuncularımızın geri bildirimleri bizler için önemlidir,

Belirtmiş olduğunuz birçok konu hakkında notlar alınmıştır,

İyi forumlar dileriz.
 

RUTHLESS

Staff member
Joined
9 October 2024
Messages
655
bence son 2 camp etkınlık npsi gibi gunluk gırıs npsi arttırılmalı 2m npsi olan charı alıp slotlara cokuyolar camlparın nepsi her gun 50 k arttırılmalı
Tekrardan merhaba,

Gündelik olarak kademeli artış gösteren sağ war point merkezli campler için notlarımız mevcuttur. Uygun görüldüğü taktirde getirilebilir.

İyi forumlar dileriz.
 
Joined
17 September 2025
Messages
3
abi sol np için de camplerin dengelenmesi gerektiğini düşünüyoruz, evet farmerleri kaybetmek istemediğinizi biliyoruz ki bu mantıklı ve makul ancak gerçekten 6 lv camp'in 10m üzeri np li kişiler için revize edilmesi de mantıklı, çünkü bizler de gece vs afk farma bırakıp sc pus vb ihtiyaçlar için gelir elde etmek istiyoruz. ilk 5 camp te slot bulmak mümkün olmuyor inanın ve ares serverinde aşırı derece de gb mevcut gb nin iteme oranı örneğin rof sherion dw hb gibi itemelerin up oranı gb ye göre çok çok düşük. +9 shardlar ile farm atmaya başladılar slot kavgalarına günlerce maruz kalmamak için. :)
ben ve benim gibi düşünen toplasan 100-200 oyuncuyuz bence pk yı canlı tutmak açısından camp 6 + 10m np neden olmasın?

ayrıca şu bp, mage metası çok sıkıcı bir hâl almaya başladı ben dahil oynayanlar da bu konuda şikayetlerini dile getiriyor. 4.5k ap li asasın muadil oyunlarda mage karakterine bp ye patlaması lazım.

dengenin her zaman ki gibi warrior=asas>bp>okçu=mage olması taraftarıyım. bu noktada diğer yayıncı arkadaşların yayınlarında da buna çokça şahit olduğumu belirtmek isterim.

dün ki gm etkinliğinde magelerden ve okçulardan oyun oynayamadık açıkçası eline +8 wood staff takan herkes yan char mage açıyor. mage pvp'ye dönmesin plz. asıl yatırımı yapan kişilerin eziklenmesi durumu rekabetçi diğer seçeneklere itiyor. çok fazla main user kaybetti ares.

saygılar,
 

RUTHLESS

Staff member
Joined
9 October 2024
Messages
655
abi sol np için de camplerin dengelenmesi gerektiğini düşünüyoruz, evet farmerleri kaybetmek istemediğinizi biliyoruz ki bu mantıklı ve makul ancak gerçekten 6 lv camp'in 10m üzeri np li kişiler için revize edilmesi de mantıklı, çünkü bizler de gece vs afk farma bırakıp sc pus vb ihtiyaçlar için gelir elde etmek istiyoruz. ilk 5 camp te slot bulmak mümkün olmuyor inanın ve ares serverinde aşırı derece de gb mevcut gb nin iteme oranı örneğin rof sherion dw hb gibi itemelerin up oranı gb ye göre çok çok düşük. +9 shardlar ile farm atmaya başladılar slot kavgalarına günlerce maruz kalmamak için. :)
ben ve benim gibi düşünen toplasan 100-200 oyuncuyuz bence pk yı canlı tutmak açısından camp 6 + 10m np neden olmasın?

ayrıca şu bp, mage metası çok sıkıcı bir hâl almaya başladı ben dahil oynayanlar da bu konuda şikayetlerini dile getiriyor. 4.5k ap li asasın muadil oyunlarda mage karakterine bp ye patlaması lazım.

dengenin her zaman ki gibi warrior=asas>bp>okçu=mage olması taraftarıyım. bu noktada diğer yayıncı arkadaşların yayınlarında da buna çokça şahit olduğumu belirtmek isterim.

dün ki gm etkinliğinde magelerden ve okçulardan oyun oynayamadık açıkçası eline +8 wood staff takan herkes yan char mage açıyor. mage pvp'ye dönmesin plz. asıl yatırımı yapan kişilerin eziklenmesi durumu rekabetçi diğer seçeneklere itiyor. çok fazla main user kaybetti ares.

saygılar,
Merhaba,

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Campler konusunda notlarımız mevcut, uygun görülmesi ve genel dengeyi bozmayacak bir senaryo oluşması hâlinde değerlendirmeye alınabilir. Ancak bu tür değişikliklerin, yalnızca yüksek WP’li oyuncuları değil tüm oyuncu kitlesini etkilediğini de göz önünde bulundurmak durumundayız.

Class dengesi tarafında ise, belirtilen “warrior=asas > bp > okçu=mage” sıralaması, oyunun genel denge felsefesiyle örtüşmemektedir. Her class’ın belirli senaryolarda güçlü, belirli durumlarda ise zayıf olması hedeflenmektedir. Tek bir class dizilimini merkeze almak, farklı rollerin işlevsizleşmesine ve uzun vadede meta çeşitliliğinin kaybolmasına yol açar. Bu nedenle job dengelemeleri sabit bir hiyerarşi üzerinden değil, performans verileri ve oyun içi istatistikler doğrultusunda sürekli güncellenen bir yapıdadır.

Mage ve BP yoğunluğu konusunda dile getirilen rahatsızlığı anlıyoruz. Yan char yöneliminin artması ve etkinliklerde hissedilen baskı, bizim de takip ettiğimiz bir durumdur. Ancak burada amaç, yatırım yapan oyuncuları değersizleştirmek değil; farklı oyun stillerinin de rekabet içinde kalabilmesini sağlamaktır. Ani ve sert müdahaleler, bu kez başka class’lar için benzer mağduriyetler doğurabilir.

Ares sunucusundaki rekabetin canlı kalması ve ana karakterlere olan bağlılığın korunması bizim için de önemlidir. Paylaştığınız görüşler ilgili ekiplerce değerlendirilmektedir ve dengeyi koruyacak adımlar kademeli şekilde ele alınacaktır.

Saygılarımızla.
 
Joined
1 November 2024
Messages
33
Merhaba,

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Campler konusunda notlarımız mevcut, uygun görülmesi ve genel dengeyi bozmayacak bir senaryo oluşması hâlinde değerlendirmeye alınabilir. Ancak bu tür değişikliklerin, yalnızca yüksek WP’li oyuncuları değil tüm oyuncu kitlesini etkilediğini de göz önünde bulundurmak durumundayız.

Class dengesi tarafında ise, belirtilen “warrior=asas > bp > okçu=mage” sıralaması, oyunun genel denge felsefesiyle örtüşmemektedir. Her class’ın belirli senaryolarda güçlü, belirli durumlarda ise zayıf olması hedeflenmektedir. Tek bir class dizilimini merkeze almak, farklı rollerin işlevsizleşmesine ve uzun vadede meta çeşitliliğinin kaybolmasına yol açar. Bu nedenle job dengelemeleri sabit bir hiyerarşi üzerinden değil, performans verileri ve oyun içi istatistikler doğrultusunda sürekli güncellenen bir yapıdadır.

Mage ve BP yoğunluğu konusunda dile getirilen rahatsızlığı anlıyoruz. Yan char yöneliminin artması ve etkinliklerde hissedilen baskı, bizim de takip ettiğimiz bir durumdur. Ancak burada amaç, yatırım yapan oyuncuları değersizleştirmek değil; farklı oyun stillerinin de rekabet içinde kalabilmesini sağlamaktır. Ani ve sert müdahaleler, bu kez başka class’lar için benzer mağduriyetler doğurabilir.

Ares sunucusundaki rekabetin canlı kalması ve ana karakterlere olan bağlılığın korunması bizim için de önemlidir. Paylaştığınız görüşler ilgili ekiplerce değerlendirilmektedir ve dengeyi koruyacak adımlar kademeli şekilde ele alınacaktır.

Saygılarımızla.
Değerli Ruthless merhaba,
Pk alanı için düzenlemeleri daha dengeli yapma düşünceniz faydalı, sizi destekliyoruz.
Değerli arkadaşımın dediği gibi farm atıp sc ihtiyacımızı karşılamak istiyoruz fakat multiciler sağ olsun bize bu fırsatı vermiyor.
Multicileri kapatırsak sizin de kazanç dengeniz inanın değişmez. Lütfen onlara da müdahale konusunda atik olalım. Adam afedersin ares 1000 gb diyerek numara verip satış yapıyor, 200 slotu kapatmış derdi oyun değil yani.
Biz hem pk atıp hem de itemleri arttırmayı oyun içi yapmak istiyoruz. Aylık full paket parası cebimizden çıksın, ama bu satıcılardan kurtulalım ve PK mage tek düzesine girmeden dengeli olabilsin. Teşekkür ederiz.
 

RUTHLESS

Staff member
Joined
9 October 2024
Messages
655
Değerli Ruthless merhaba,
Pk alanı için düzenlemeleri daha dengeli yapma düşünceniz faydalı, sizi destekliyoruz.
Değerli arkadaşımın dediği gibi farm atıp sc ihtiyacımızı karşılamak istiyoruz fakat multiciler sağ olsun bize bu fırsatı vermiyor.
Multicileri kapatırsak sizin de kazanç dengeniz inanın değişmez. Lütfen onlara da müdahale konusunda atik olalım. Adam afedersin ares 1000 gb diyerek numara verip satış yapıyor, 200 slotu kapatmış derdi oyun değil yani.
Biz hem pk atıp hem de itemleri arttırmayı oyun içi yapmak istiyoruz. Aylık full paket parası cebimizden çıksın, ama bu satıcılardan kurtulalım ve PK mage tek düzesine girmeden dengeli olabilsin. Teşekkür ederiz.
Merhaba, geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.

Öncelikle belirtmek isteriz ki multi giriş oyunumuzda yasak değildir ve mevcut kurallar çerçevesinde izin verilmektedir. Bu nedenle multi kullanan oyunculara yönelik genel bir kısıtlama ya da doğrudan müdahale planımız bulunmamaktadır. Yapılacak düzenlemelerde, kurallar çerçevesinde oynayan oyuncuların mağdur edilmemesi temel önceliğimizdir.

Belirttiğiniz durum nazarında oyun içi GB / item satışı yapılması faaliyetleri oyunumuzda yasaktır. Bu tür durumlar, oyun kurallarımız kapsamında ciddi ihlal olarak değerlendirilmektedir.

Bu tarz bir durumla karşılaştığınızda; oyuncu adı, mümkünse video veya ekran görüntüsüyle birlikte destek sistemi üzerinden tarafımıza şikayette bulunabilirsiniz. İlgili bildirimler incelenmekte ve gerekli yaptırımlar uygulanmaktadır.

Aktif PVP yapan oyunculara yönelik campler ve WP eşikleri konusunda notlarımız mevcuttur. Sunucu genel dengesini bozmayacak ve erişim adaletini koruyacak bir senaryo oluşması hâlinde, uygun görülürse bu alanlarda düzenleme yapılabilir. Ancak bu tür değişiklikler, yalnızca belirli bir oyuncu grubunu değil tüm sunucu ekosistemini etkilediği için dikkatli ve kademeli şekilde ele alınmaktadır.


PK alanlarında farm yapmayı daha cazip ve sürdürülebilir hâle getirecek bazı geliştirmeler ise değerlendirme aşamasındadır. Hedefimiz, oyuncuların yalnızca güvenli alanlara yönelmek zorunda kalmadan, PK içinde de anlamlı bir kazanç elde edebilmesidir.

Paylaştığınız görüşler bizim için değerlidir ve sunucu sağlığı gözetilerek ilgili ekipler tarafından değerlendirilmeye devam edecektir.

İyi oyunlar dileriz.
 
Joined
1 November 2024
Messages
33
Merhaba, geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.

Öncelikle belirtmek isteriz ki multi giriş oyunumuzda yasak değildir ve mevcut kurallar çerçevesinde izin verilmektedir. Bu nedenle multi kullanan oyunculara yönelik genel bir kısıtlama ya da doğrudan müdahale planımız bulunmamaktadır. Yapılacak düzenlemelerde, kurallar çerçevesinde oynayan oyuncuların mağdur edilmemesi temel önceliğimizdir.

Belirttiğiniz durum nazarında oyun içi GB / item satışı yapılması faaliyetleri oyunumuzda yasaktır. Bu tür durumlar, oyun kurallarımız kapsamında ciddi ihlal olarak değerlendirilmektedir.

Bu tarz bir durumla karşılaştığınızda; oyuncu adı, mümkünse video veya ekran görüntüsüyle birlikte destek sistemi üzerinden tarafımıza şikayette bulunabilirsiniz. İlgili bildirimler incelenmekte ve gerekli yaptırımlar uygulanmaktadır.

Aktif PVP yapan oyunculara yönelik campler ve WP eşikleri konusunda notlarımız mevcuttur. Sunucu genel dengesini bozmayacak ve erişim adaletini koruyacak bir senaryo oluşması hâlinde, uygun görülürse bu alanlarda düzenleme yapılabilir. Ancak bu tür değişiklikler, yalnızca belirli bir oyuncu grubunu değil tüm sunucu ekosistemini etkilediği için dikkatli ve kademeli şekilde ele alınmaktadır.


PK alanlarında farm yapmayı daha cazip ve sürdürülebilir hâle getirecek bazı geliştirmeler ise değerlendirme aşamasındadır. Hedefimiz, oyuncuların yalnızca güvenli alanlara yönelmek zorunda kalmadan, PK içinde de anlamlı bir kazanç elde edebilmesidir.

Paylaştığınız görüşler bizim için değerlidir ve sunucu sağlığı gözetilerek ilgili ekipler tarafından değerlendirilmeye devam edecektir.

İyi oyunlar dileriz.
Teşekkür ederim. Tek sorum olacak. GB satışı yasak biliyorsunuz, multi ile oyun içi GB kasıp sattığını ispatlarsam bu kişilere yaptırım olacak ise youtube da alenen reklamını yapıyor, sizlere bu konuda yardımcı olurum. Bunun bir oyun olduğunu, geçim kaynağı olmadığını öğrensin.
 

RUTHLESS

Staff member
Joined
9 October 2024
Messages
655
Teşekkür ederim. Tek sorum olacak. GB satışı yasak biliyorsunuz, multi ile oyun içi GB kasıp sattığını ispatlarsam bu kişilere yaptırım olacak ise youtube da alenen reklamını yapıyor, sizlere bu konuda yardımcı olurum. Bunun bir oyun olduğunu, geçim kaynağı olmadığını öğrensin.
Tekrardan merhaba,

Belirtmek isteriz ki GB satışı ve buna yönelik reklam faaliyetleri oyunumuzda yasaktır.

Bu doğrultuda "Oyun içi sohbet", "PM", "parti başlığı" veya benzeri (Oyun içi) kanallar üzerinden satışa yönelik iletişim kurulması açık ihlal kapsamındadır. Bu tür durumlarda; ekran görüntüsü, video kaydı ile destek sistemi üzerinden bildirimde bulunabilirsiniz. İlgili kanıtlar ekiplerimiz tarafından incelenir ve gerekli işlemler yapılır.

Oyunun bir rekabet ve eğlence ortamı olarak kalması temel önceliğimizdir. Bu konudaki desteğiniz ve hassasiyetiniz için teşekkür ederiz.

İyi oyunlar dileriz,

Saygılarımızla.
 
Joined
17 September 2025
Messages
3
Geri dönüşleriniz için ayrıca teşekkürler. Açıkçası gerçek anlamda cz yi diri tutmaya çalışan bir ekibin oyuncusuyuz. Bu noktada oyuna verdiğimiz değerin bi kısmını geri aldığımızda bizi daha da motive ediyor. Şahsi ve clanımız adına önerilerimizi belirtmek istedim. Son bir öneri daha eklemek isteriz;


Boss stone konusunda da bir öneri: Bowlda boss taşını felonun spawn saatlerini random +2 / -2 saat olarak genişletebilirseniz pk tarafı daha stabil kalabilir normalde 5-6 party adam var yok felo yaklaştığında 100 pt adam oluyor. Şuan okçuların tekelinde droplar. Bence felonun altına girip vurmaya çalışan bi bp yada warrior da drop alabilmeli ama +8 iron bow takan okçu tayfası 50 kişi gelince pek mümkün olmuyor. Planlanabilir girişten ziyade stabil bir akışa çevirmek pk yı daha kalıcı kılıp, bowla çekebilir.
 

RUTHLESS

Staff member
Joined
9 October 2024
Messages
655
Geri dönüşleriniz için ayrıca teşekkürler. Açıkçası gerçek anlamda cz yi diri tutmaya çalışan bir ekibin oyuncusuyuz. Bu noktada oyuna verdiğimiz değerin bi kısmını geri aldığımızda bizi daha da motive ediyor. Şahsi ve clanımız adına önerilerimizi belirtmek istedim. Son bir öneri daha eklemek isteriz;


Boss stone konusunda da bir öneri: Bowlda boss taşını felonun spawn saatlerini random +2 / -2 saat olarak genişletebilirseniz pk tarafı daha stabil kalabilir normalde 5-6 party adam var yok felo yaklaştığında 100 pt adam oluyor. Şuan okçuların tekelinde droplar. Bence felonun altına girip vurmaya çalışan bi bp yada warrior da drop alabilmeli ama +8 iron bow takan okçu tayfası 50 kişi gelince pek mümkün olmuyor. Planlanabilir girişten ziyade stabil bir akışa çevirmek pk yı daha kalıcı kılıp, bowla çekebilir.
Tekrardan merhaba,

Değerli geri bildiriminiz için ayrıca teşekkür ederiz. CZ’yi aktif ve canlı tutmaya çalışan bir ekibin parçası olmanız bizim için kıymetlidir. Oyuna verilen emeğin ve ilginin karşılık bulması motivasyonu artırıyorsa, bu doğru yolda olduğumuzun da bir göstergesidir.

Boss Stone / Elder dragon spawn saatleriyle ilgili öneriniz tarafımızca not alınmıştır. Random (+2 / -2 saat) spawn fikri, PK yoğunluğunu daha stabil hâle getirme ve planlı yığılmaları azaltma açısından değerlendirilebilir bir yaklaşımdır. Bu konuda notlarımız mevcuttur, sunucu dengesi ve mevcut sistemle uyumu göz önünde bulundurularak uygun görülmesi hâlinde düzenleme yapılabilir.

Boss ve drop mekaniklerinde tek bir class’ın sürekli avantajlı hâle gelmemesi, farklı rollerin de karşılık alabilmesi bizim için önemlidir. Ancak bu tür değişikliklerin, kısa vadeli kazanımlar yerine uzun vadeli dengeyi koruyacak şekilde ele alınması gerekmektedir.

Paylaştığınız öneriler ve yapıcı yaklaşımınız için teşekkür eder, değerlendirme sürecinde dikkate alındığını bilmenizi isteriz.

İyi oyunlar dileriz.
 
Top