Güncelleme Notları Hakkında (Olumlu - Olumsuz)

Joined
10 October 2024
Messages
5
Güncelleme notlarını tek tek okudum, hatta ekibimizin whatsapp grubunda açıklamalar yaparak paylaştım.

Çok güzel gelişmeler var. Fakat bazı konularda yaşanan eksikliklere değinmek istiyorum.
Mesela canavarlarla ilgili durumlar. Haritalarda sadece belirli yerlerdeki slotlarda hareketlilik var. Mesela CZ'de Death Claw geri dönme mesafesinin artırıldığı söylenmiş. Bu gerçekten güzel bir mevzu fakat bunun diğer bütün haritalardaki canavarlara uygun oranda uygulanması gerektiğini düşünüyorum. Slotlara mob çekme sorununun da aşılabilmesi adına, normal haritalarda canavarların hareket hızının düşürülüp; hem takip mesafesinin, hem de takip süresinin değiştirilmesi gerektiği taraftarıyım.

Mesela adamlar Darok Tron kesiyor, arkada Troll'ler var. Hareket hızı düşürüldüğünde sistemin bunu kontrol şekli;

"Mob x menzil içindeyse, y süre bittiyse, y süreyi yenile, takibe devam."
"Mob x menzil dışındaysa, y süre bittiyse/bitmediyse slota ışınla."
"Mob x menzil dışındaysa, y süre bitmediyse geri dön komutu ver."; "Geri dönüyor ve x menzil alanı içindeyse, hasar alırsa, tekrar takibe başla"

diye olması gerektiğini düşünüyorum. Bizim sistemde moblar belirli bir menzil dışına (çok dar alanlı bir menzil) çıktığında anında geri dönüyor ve kendi menzil alanına girse dahi hasar verdiğinde tekrar seni takip etmeye başlamıyorlar. Üstüne hasar da almıyorlar bu sefer.

Mage alanla dönülebilecek güzel slotlar var. Fakat çoğu boşta duruyor. Oyun nüfusunun çok olmasına rağmen oyuncular belirli sınırlamalardan dolayı "Eski kalıp" mantıkla bu oyunu oynuyorlar. Daha geniş bir ufukla bu oyuna henüz bakamıyorlar.

Oyunun geleceğini az buçuk insan tahmin edebiliyor. Ve bu geleceği zenginleştirmek için elinizden geleni yaptığınızı aylardır bizler de görüyoruz.
Lütfen bu konuyu dikkate alarak tekrar değerlendirin.

----------------------------------------------------------------------------------------

Bir diğer konu; Oyuncular arasında aylardır dönen GB yakma, farm yapılamama bilmem ne mevzularının tamamı, tüm oyuncuların bireysel çıkarlarıyla alakalı. Oyunun geneli ile ilgili genişten bakıp düşünebilen kişilerin çok az olduğunu ve bu kişilerin herhangi bir yerde yorum yapma zahmetine girmediklerini düşünüyorum.
Konuyu değerlendirirsek;
-- Oyunun ilk zamanlarındaki durumlardan oyunda sürekli GB kasıp, biriktirip stok yapanlar
-- Oyuna sadece ticaret/para kazanma ve bir PvP'nin daha sömürüldükten sonra kapanması gerektiğini düşünenler
-- Çok fazla telefon, tablet, internet üzerinden yazılımla yönetim sistemi kullananlar
ve bunun gibi biraz düşünüldüğünde sayıyı artırabileceğimiz kişiler GB piyasasına yön veriyor. Bu, aslen oyunun en başlarınca çözülmesi gereken fakat bu sefer de ilgi çekmeyi başarması zorlaşacak bir durumdu. Şu an buna müdahale için yapılabilecek az sayıda şey var.
Kişisel tavsiyem; oyuna oyun akışını ciddi etkilemeyecek, özellikle görsellik üzerine çalışılmış yeni içeriklerin "Herkes tarafından ulaşılamayacak şekilde" eklenmesi. Bu da nasıl olabilir; Bir kostüm gelir, fiyatı 1000CASH + 20GB olur, kostümün görünümü çok etkileyicidir ve kill aldığında CZ'de adın çerçeveli bir yazıyla çıkar. Kostümün kullanma süresi 90 gün olur.
Ya da 5m War Point + 20GB karşılığı özel görselli bir pelerin alınır. Bu pelerine sahip klan üyelerinden biri her 200 kill'e ulaştığında chat bar'da adı renkli olarak geçer.
Bu şekilde hem bireysel, hem toplu oyuncu kitlesine, hem de oyunun kendisine katkı sağlayacak şekilde gelişmeler sağlanabilir.
Ha, ne olur; 20GB'yi herkes veremediği için geriden gelen oyuncu bunun derdine düşmez, diğer oyuncu da dijital içerikteki zenginliğin keyfini yaşar. Bu sırada hem önceden biriken GB azalır, hem de yeni gelenlere GB ile zarar verilmemiş olur.

----------------------------------------------------------------------------------------

Oyunculara yeni içerik gerek, eğer oyuna ciddi eklemeler yapılmayacaksa bunun yolu, örneğinin konu başında ilk yazımda verildiği gibi, kullanılmayan mevcut içeriği canlandırmaktan geçer. Oyun içerisinde belirli zamanlarda lütfen adminleri "Düşük Level" karakterlerle gezdirip oyunun nasıl oynandığını keşfe gönderin. Oynayan adminler sorunları kendileri tespit etsin. Artık ticket sistemi oyun içerisinden yapılabilecek. Bu da demek oluyor ki, discord vs... olmadan her yeri kontrol etme gereği kalmadı. Nowaonlineworld site panelinden bakılabilecek. O zaman bu kalan vakti oyunu incelemeye kullansınlar.

Mesela Scorpion diye bir mob vardı. Şu an ne exp e, ne droba yaramıyor. Skeletonlarda, doda campta, asgada gezen insan sayısı çok çok az. Zorunlu olmadıkça oyuncular ash knight gitmiyor.
Level kasmak kolay olabilir ama bu canavarların da bir şekilde fayda vermesi sağlanabilir.

----------------------------------------------------------------------------------------

Uzun uzun, dilim döndüğünce bazı konuları açıklamaya çalıştım. Oyun ilk açıldığından beri oynuyor ve hayranlıkla takip ediyorum. Sırf yapılan iş ve emeği sevdiğim ve takdir ettiğim için bu konudaki çalışmalarınızı sonuna kadar destekliyorum. Bu konuları da ele alıp değerlendireceğinizi umuyorum.
 

RUTHLESS

Staff member
Joined
9 October 2024
Messages
323
Güncelleme notlarını tek tek okudum, hatta ekibimizin whatsapp grubunda açıklamalar yaparak paylaştım.

Çok güzel gelişmeler var. Fakat bazı konularda yaşanan eksikliklere değinmek istiyorum.
Mesela canavarlarla ilgili durumlar. Haritalarda sadece belirli yerlerdeki slotlarda hareketlilik var. Mesela CZ'de Death Claw geri dönme mesafesinin artırıldığı söylenmiş. Bu gerçekten güzel bir mevzu fakat bunun diğer bütün haritalardaki canavarlara uygun oranda uygulanması gerektiğini düşünüyorum. Slotlara mob çekme sorununun da aşılabilmesi adına, normal haritalarda canavarların hareket hızının düşürülüp; hem takip mesafesinin, hem de takip süresinin değiştirilmesi gerektiği taraftarıyım.

Mesela adamlar Darok Tron kesiyor, arkada Troll'ler var. Hareket hızı düşürüldüğünde sistemin bunu kontrol şekli;

"Mob x menzil içindeyse, y süre bittiyse, y süreyi yenile, takibe devam."
"Mob x menzil dışındaysa, y süre bittiyse/bitmediyse slota ışınla."
"Mob x menzil dışındaysa, y süre bitmediyse geri dön komutu ver."; "Geri dönüyor ve x menzil alanı içindeyse, hasar alırsa, tekrar takibe başla"

diye olması gerektiğini düşünüyorum. Bizim sistemde moblar belirli bir menzil dışına (çok dar alanlı bir menzil) çıktığında anında geri dönüyor ve kendi menzil alanına girse dahi hasar verdiğinde tekrar seni takip etmeye başlamıyorlar. Üstüne hasar da almıyorlar bu sefer.

Mage alanla dönülebilecek güzel slotlar var. Fakat çoğu boşta duruyor. Oyun nüfusunun çok olmasına rağmen oyuncular belirli sınırlamalardan dolayı "Eski kalıp" mantıkla bu oyunu oynuyorlar. Daha geniş bir ufukla bu oyuna henüz bakamıyorlar.

Oyunun geleceğini az buçuk insan tahmin edebiliyor. Ve bu geleceği zenginleştirmek için elinizden geleni yaptığınızı aylardır bizler de görüyoruz.
Lütfen bu konuyu dikkate alarak tekrar değerlendirin.

----------------------------------------------------------------------------------------

Bir diğer konu; Oyuncular arasında aylardır dönen GB yakma, farm yapılamama bilmem ne mevzularının tamamı, tüm oyuncuların bireysel çıkarlarıyla alakalı. Oyunun geneli ile ilgili genişten bakıp düşünebilen kişilerin çok az olduğunu ve bu kişilerin herhangi bir yerde yorum yapma zahmetine girmediklerini düşünüyorum.
Konuyu değerlendirirsek;
-- Oyunun ilk zamanlarındaki durumlardan oyunda sürekli GB kasıp, biriktirip stok yapanlar
-- Oyuna sadece ticaret/para kazanma ve bir PvP'nin daha sömürüldükten sonra kapanması gerektiğini düşünenler
-- Çok fazla telefon, tablet, internet üzerinden yazılımla yönetim sistemi kullananlar
ve bunun gibi biraz düşünüldüğünde sayıyı artırabileceğimiz kişiler GB piyasasına yön veriyor. Bu, aslen oyunun en başlarınca çözülmesi gereken fakat bu sefer de ilgi çekmeyi başarması zorlaşacak bir durumdu. Şu an buna müdahale için yapılabilecek az sayıda şey var.
Kişisel tavsiyem; oyuna oyun akışını ciddi etkilemeyecek, özellikle görsellik üzerine çalışılmış yeni içeriklerin "Herkes tarafından ulaşılamayacak şekilde" eklenmesi. Bu da nasıl olabilir; Bir kostüm gelir, fiyatı 1000CASH + 20GB olur, kostümün görünümü çok etkileyicidir ve kill aldığında CZ'de adın çerçeveli bir yazıyla çıkar. Kostümün kullanma süresi 90 gün olur.
Ya da 5m War Point + 20GB karşılığı özel görselli bir pelerin alınır. Bu pelerine sahip klan üyelerinden biri her 200 kill'e ulaştığında chat bar'da adı renkli olarak geçer.
Bu şekilde hem bireysel, hem toplu oyuncu kitlesine, hem de oyunun kendisine katkı sağlayacak şekilde gelişmeler sağlanabilir.
Ha, ne olur; 20GB'yi herkes veremediği için geriden gelen oyuncu bunun derdine düşmez, diğer oyuncu da dijital içerikteki zenginliğin keyfini yaşar. Bu sırada hem önceden biriken GB azalır, hem de yeni gelenlere GB ile zarar verilmemiş olur.

----------------------------------------------------------------------------------------

Oyunculara yeni içerik gerek, eğer oyuna ciddi eklemeler yapılmayacaksa bunun yolu, örneğinin konu başında ilk yazımda verildiği gibi, kullanılmayan mevcut içeriği canlandırmaktan geçer. Oyun içerisinde belirli zamanlarda lütfen adminleri "Düşük Level" karakterlerle gezdirip oyunun nasıl oynandığını keşfe gönderin. Oynayan adminler sorunları kendileri tespit etsin. Artık ticket sistemi oyun içerisinden yapılabilecek. Bu da demek oluyor ki, discord vs... olmadan her yeri kontrol etme gereği kalmadı. Nowaonlineworld site panelinden bakılabilecek. O zaman bu kalan vakti oyunu incelemeye kullansınlar.

Mesela Scorpion diye bir mob vardı. Şu an ne exp e, ne droba yaramıyor. Skeletonlarda, doda campta, asgada gezen insan sayısı çok çok az. Zorunlu olmadıkça oyuncular ash knight gitmiyor.
Level kasmak kolay olabilir ama bu canavarların da bir şekilde fayda vermesi sağlanabilir.

----------------------------------------------------------------------------------------

Uzun uzun, dilim döndüğünce bazı konuları açıklamaya çalıştım. Oyun ilk açıldığından beri oynuyor ve hayranlıkla takip ediyorum. Sırf yapılan iş ve emeği sevdiğim ve takdir ettiğim için bu konudaki çalışmalarınızı sonuna kadar destekliyorum. Bu konuları da ele alıp değerlendireceğinizi umuyorum.
Merhaba, umarım iyisinizdir?

Siz değerli oyuncularımızın geri dönüşleri bizler için önemlidir. Öncelikle konuları ayrı bir şekilde derinlemesine inceleyerek, bizlere detaylı bir şekilde dönüş sağladığınız için de müteşekkiriz.

- Bahsetmiş olduğunuz ilk konu için notlar alınmıştır ve oyuncu veri havuzuna aktarılmıştır.

- İkinci konu üzerine düşünce aşamasında olan planlamalar mevcut, bu planlamaları siz değerli oyuncularımız ile paylaşamıyoruz fakat konunun çok ehemmiyet içermesi sebebiyle üzerinde dikkatli bir şekilde duruyoruz.

- Üçüncü önermenize katılamayacağız. Yönetim olarak oyunumuzun her köşesinde; bazen bir oyuncu(tester) olarak, bazen bir yönetici olarak "testlerde" bulunuyoruz. Fakat bunu siz değerli oyuncularımız göremiyor. Görememesi de normal. Ek olarak bu önermenizin ana fikrini anlayabiliyoruz ve iyi niyetiniz için teşekkür ediyoruz.

- Oyunumuza birçok yeniliği getireceğiz, çok fazla getirmeyi düşündüğümüz proje mevcut. Takipte kalınız.


İyi günler dileriz, sağlıcakla kalınız.
 
Top